Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניקוי ספות | המדריך המלא

ניקוי ספות הינו פעולת טיפוח בסיסית. היא נדרשת לאחר שנות שימוש בספה כאקט לשמירה על אסתטיקה ומראה ויזואלי מוקפד, לצד שמירה על בריאות ומניעת הצטברות של קרדיט אבק, שומן גוף בקטריות ועוד. 
ספות מסוגים שונים כמו ספות עור וספות בד, סופחות סוגי לכלוך שונים ונדרשות טכניקות ייעודיות על מנת לגרום לספות לחזור למראן הראשוני ולנקותן היטב. ניקוי ספות – כל המידע הנחוץ לטיפוח מקסימלי של הספה, במדריך שלפניכם.

הספה – רהיט מרכזי בולט

יתכן ואם הספה היתה ממוקמת בחדר השירות לא היינו מקדישים לה מאמר של 1200 מילה, אבל הנוכחות המשמעותית שלה במרכז הסלון הופכת אותה לרהיט משמעותי שיש לטפחו על מנת לשמור על מראה אסתטי בחלל וליהנות משימוש נעים בספה גם בטווח הארוך.
נציין כי גם ספת יוקרה לאחר שימוש ממושך מתלכלכת והופכת דהויה וחסרת ברק. ללא טיפוח ותחזוקה תמידית, הספה עלולה לשוות לסלון מראה מוזנח, זאת בנוסף להצטברות חיידקים וריח בלתי נעים.
בבתים רבים, הספה היא מקום רביצה מרכזי של כל בני המשפחה לשיחה משותפת הכוללת נשנוש ולעיתים אף משמשת כמזרן קפיצים לילדים (מי זוכר להוריד את הנעליים?). בצורה כזו הספה צוברת פירורי מזון, אוגרת אבק ולכלוך מסוליות נעליים ודוהה משימוש.

על מנת לשמור על סלון נקי יש לדאוג לניקיון ספה מקצועי מוקפד בתדירות של פעמיים בשנה. מה אופן הניקוי, מהי החשיבות של ניקוי ספות בד ועור בצורה מקצועית וכיצד לבחור חברת ניקוי ספות? כל התשובות בהמשך הפוסט. גללו למטה.

ניקוי ספות – לא רק בגלל האסתטיקה

הספה על מערכות הישיבה והריפוד, מהווה כר פורה להתפתחות מצע חיידקי ובקטריות מה שעלול להוות סיכון בריאותי במיוחד בעידן בו רמת התחלואה וההידבקות הנגיפית – גבוהה. ניקוי ספות מקצועי כולל הסרה של חיידקים מסיבי הבד בטכניקות ייחודיות.

שירות ניקוי ספות מקצועי – מה הוא כולל?

ניקוי ספות בד ועור יכלול תחזוקה שוטפת של הספות באמצעות מכשור שטיפה ייעודי. בנוסף, תתבצע הסרה של כתמים באמצעות מכשור הזרקה. הטיפול כולל הזרקת חומר ניקוי נוזלי לתוך עומק הריפוד ושאיבתו למיכל נפרד. אחרי שלב ניקוי זה יתבצע תהליך כימי של פירוק הלכלוך ושאיבתו מן הספה.
ניקוי ספות הוא תהליך הכולל שלבים שונים על מנת ליצור טיפול מקיף בכל סוגי הלכלוך והכתמים בספה. הטיפול יתמקד באזורים המרופדים ויכלול שאיבה יסודית של הנוזלים מחוץ לספה. פעולת הניקוי תתבצע על ידי מומחים בענף הניקיון בתחום הספציפי של ניקוי ספות. חומרי הניקוי בהם ישתמשו הם חומרים ייעודיים לניקוי ספות בד ועור.

התוצאה לאחר ניקוי ספות מקצועי הינה ספה נקיה, נטולת כל סימני כתם, ריחנית במיוחד ובעלת מראה אסתטי ביותר.

ניקוי ספות באופן עצמאי

על מנת להפחית בעלות ניקוי ספות מחירים, ניתן לנסות לבצע ניקוי ספות באופן עצמאי. כדי לבצע ניקוי נכון ולא לגרום לנזקים כמו התכווצות ודהייה, יש לאבחן תחילה את ספת הבד לפי סוג הסיב ממנו ארוג בד הספה.
הסיבים הקיימים בשוק עבור ספות בד הינם: סיבים טבעיים כגון: פשתן, כותנה ויסקוזה, צמר ומשי. בנוסף, השוק היום מציע ספות בד העשויות מסיבים סינטטיים כגון: ניילון, פוליאסטר ופוליפרופילן. בדקו את סוג הסיב לפי מפרט הספה או שאלו את המוכר.

הסרת שערות של חיות מחמד

לפני ניקוי ספות יסודי יש להסיר שערות של חיות מחמד העשויות להקשות על מלאכת הניקוי. הסירו את השערות באמצעות גלגלת דביקה (רולר) בקלות רבה לפני תחילת העבודה.

שאיבה יסודית של הספה

לפני ניקוי נקודתי של כתמים יש לבצע פעולת שאיבה יסודית לספה. זהו שלב עיקרי מאוד בתהליך. אל תוותרו עליו גם אם הספה נראית נקייה שכן אבק ולכלוכים שונים עלולים לצוץ מתוך ספוג הספה בתוך תהליך הניקוי ולאחריו.

הכנת חומר ניקוי לניקוי ספות בד

להלן מתכון מדויק להכנת חומר ייעודי לניקוי ספות:

1 כוס חומץ

מיץ משני לימונים

2 כוסות מים

כף מלח

כף סודה לשתייה

יש לערבב את החומרים היטב, אם אתם מעוניינים להשקיע בפעולת ניקוי ספות מחירים, תוכלו לרכוש חומר מקצועי לניקוי ספות בסגנון עשה זאת בעצמך.

פעולת הניקוי

הכניסו את החומר לבקבוק תרסיס והתיזו על מושבי הספה ועל הכריות בשכבה דקה ואחידה. יש להימנע מהתזה מרובה על מנת שלא להקשות על תהליך הייבוש.

לאחר תהליך הריסוס יש להמתין במשך 10 דקות ולהבריש את הספה ביסודיות באזורים בהם ישנם כתמים נקודתיים. לטיפול בכתמים עקשניים יש לטבול את המברשת שנית בחומר ולשפשף בעדינות.

באמצעות מטלית יבשה יש לספוג את הנוזלים שהצטברו על הספה ולחכות לייבושה. על מנת שלא ייווצר כתם כתוצאה מאי ייבוש של נוזלי הניקוי מומלץ להמתין עד לייבוש מוחלט של כל הנוזלים הספוגים בספה.

טיפ חשוב: מהרו לטפל בכתמים במהירות ככל האפשר. הסיבה: כתמים טריים ניתנים להסרה בקלות ואילו כתמים ותיקים נספגים בספה ומורכבים יותר לניקוי.

איך לנקות באופן עצמאי כתם מים מספה?

כתמי מים עלולים להיווצר על הספה כתוצאה משפיכת נוזלים, ספיגת זיעה או פעולת ניקוי לקויה. כתמי מים נוצרים על ספות העשויות מסיבים טבעיים או סינטטיים ללא הבדל. יש לבצע את תהליך הניקוי כפי שהוסבר לעיל ולאחר מכן לשטוף את אזור הכתם היטב מחומרי ניקוי באמצעות מגבת עשויה כותנה וספוגת מים חמים. לאחר מכן יש לבצע הברשה של הריפוד יש לשטוף את המגבת ולחזור על התהליך. לבסוף יש לייבש את האזור באמצעות מגבת יבשה לחלוטין לספיגת לחות מקסימלית.

האם ניקוי ספות באופן עצמאי הינו גישה מומלצת?

על מנת לענות נכונה על שאלה זו יש להתייחס למצב הספה. באופן כללי, חשוב מאוד לדאוג לתחזוקה שוטפת של הספה הכוללת שאיבת אסבק ופירורים באופן תכוף וכן ניקוי כתמים באופן מיידי בסמוך למועד היווצרותם. אולם, על מנת לחדש את מראה הספה או עבור ספות שאינן מתוחזקות כסדר, ניקוי יסודי מקצועי של חברה העוסקת בנישה הספציפית של ניקוי ספות הוא הפעולה האופטימלית.

איך לבחור את החברה האולטימטיבית לניקוי ספות?

קיימות בארץ חברות ניקיון שונות המציעות שירותי ניקוי ספות. על מנת לברר מביניהן את החברה המתאימה לכם יש לבדוק מספר פרמטרים:

  • אל תתפשרו על מקצועיות

בתחום ניקוי הספות לפן המקצועי יש משמעות רבה. ניקוי ספות אינו דומה לניקוי רהיטים אחרים בבית. ספות עור או בד הן רהיטים עדינים במיוחד הדורשים התאמת ציוד וחומרי ניקוי בהתאמה מקסימלית לסוג סיבי הבד ולסוג העור. קיימת חשיבות גם לבחירת טכניקת ניקוי מתאימה וצורת ייבוש. חפשו חברה המציגה קבלות על עבודות מקצועיות שביצעה. שאלו על מספר שנות הניסיון בשוק ניקוי הספות ובקשו לראות עבודות קודמות שבוצעו. שאלו את החברה על אופי התכשירים והמכשירים בהם היא משתמשת לצרכי הניקיון.

  • בחרו בחברה אמינה

תוכלו לברר על אמינות החרה באתרי אינטרנט בהם מופיעה ביקורת כלפי בעלי מקצוע, לשמוע המלצות מידידים ולבקר באתר אינטרנט של חברות ספציפיות.

  • סוד השירות ונוחות השירות

בררו עם החברה לגבי אופי השירות וזמני השירות ובדקו האם צורת ההתנהלות וסגנון השירות מתאים לכם.

  • ערכו סקר שוק לגבי ניקוי ספות מחירים

על מנת לבצע עסקה משתלמת בררו מהו טווח המחירים ההגיוני עבור ניקוי ספה כשלכם. קחו בחשבון את כל העלויות הנלוות כמו חומרי ניקוי ייעודיים, ספות מורכבות לניקוי ועוד.

  • אחריות על תוצאות

בחרו חברה המעניקה אחריות על תוצאות הניקוי. חשוב לתאם ציפיות לפני התהליך עם חברת ניקוי ספות. על מנת לדעת למה לצפות יש לשאול את החברה על התוצאה הסופית עבור סוגי כתמים שונים.

  • שמירה על אקולוגיה

מתוך שמירה על ערכי קיימות ואיכות הסביבה יש לוודא עם חברת הניקיון כי משתמשת בחומרים ידידותיים לסבעיבה ואינם מסכנים ילדים קטנים וחיות מחמד הנמצאות בקרבת הספה.

חברת ourcleaning – ניקוי ספות מקצועי

חברת ourcleaning הינה חברת ניקיון המתמחה בניקוי ספות: ספות בד מסיבים טבעיים וסינטטיים וכן ספות עור לסוגיהן. החברה מביאה עמה ערכים של שירות, איכות, תוצאות מקסימליות וניסיון רב. לקוחות רבים ממליצים על ourcleaning בגלל המענה האדיב והמראה הסופי שהוא "כמו חדש" כלשונם. חושבים על חידוש מראה הספה שלכם? מעוניינים בניקוי ספה איכותי במיוחד? ourcleaning כאן כדי לייעץ לכם בנוגע לניקוי ספה עצמאי ולתת לכם שירות ניקיון מקצועי במחיר משתלם. הזמינו עוד היום ניקוי ספה מקצועי והשיבו את היוקרה למקומה הטבעי בסלון.

cropped shot of man in rubber gloves using vacuum cleaner and cleaning sofa

רוצים לחזור לחלק מסוים במאמר?